1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

U fokusu

Vučićev šou i gušenje kritike

Vučić je tokom rekordnih poplava svojim šou-nastupima i autoritarnim ponašanjem, koje su non-stop pratile televizijske kamere „sejao paniku, zbunjivao vlasti i pojačavao haos“, piše nemačka štampa.

Tagescajtung iz Berlina piše da vlasti u Srbiji, kandidatu za Evropsku uniju, posežu za cenzurom kao u „svoja najgora vremena“. Međutim, kritičari vlade se ne daju, konstatuje list: „Apelom protiv cenzure“, građani kritički nastrojeni prema režimu i novinari početkom ove nedelje su se usprotivili žestokoj represiji prema onima koji misle drugačije. Brisanje kritičkih tekstova sa internata kritikuju sindikat novinara NUNS i ombudsman Saša Janković. U poslednjih nekoliko dana odmeravanje snaga između vlade i njenih političkih protivnika liči na trku, desetine poruka sa kritikama nestaju sa interneta čim se pojave.

„Zahtevamo hitan prestanak svih napada na slobodu izražavanja“, piše kritički blog Peščanik. Odmah ga je podržalo oko 80 organizacija i pojedinaca. Oni traže da „slobodu i vladavinu prava“ poštuje i premijer Aleksandar Vučić, kao najdominantniji političar u zemlji. „Virus koji se zove cenzura opustošio je internet“, žali se nezavisni portal Teleprompter. Kvalifikacija „Moja specijalnost je cenzura“ treba da se ubaci u Vučićevu biografiju. Iz opticaja je posebno brzo povučen prilog na blogu portala Libreto u kojem se, veoma argumentovano, zahteva Vučićeva ostavka. On je tokom rekordnih poplava protekle sedmice svojim šou-nastupima i autoritarnim ponašanjem, koje su non-stop pratile televizijske kamere „sejao paniku, zbunjivao vlasti i pojačavao haos i konfuziju“. Priča podseća na raniju ulogu Vučića među radikalima, vreme kada je on bio ministar informisanja bilo je u znaku gušenja medija.

Vlada je pritom skoro celo medijsko tržište učinila svojim podanikom, piše dalje berlinski dnevnik. Renomirani list Politika, novinska agencija Tanjug, drugi najveći list Novosti i najveća TV stanica RTS – sve je u vlasništvu države. Zbog toga je logično da TV Nova, koju delom finansira nemački kapital, ne može da dobije nacionalnu frekvenciju, suprotno domaćim zakonima, jer ta stanica insistira na svojoj nezavisnosti. Pod naslovom „Bog i Vučić“ list Danas je prošlog vikenda analizirao dublje uzroka problema sa medijima. „Vučić vodi stranku sa elementima Falange (španski fašisti). Stranka koja nije iznutra demokratska, ne može ni spolja da obezbedi demokratiju. U Srbiji imamo dirigovane medije“, završava citat i svoj članak, tac iz Berlina.

Istrage i otkopavanja

Zbog katastrofalnih poplava u Srbiji je 51 osoba izgubila život, četiri se još uvek vode kao nestale, citira Standard premijera Vučića koji je te cifre u četvrtak izneo u parlamentu. Najgore poplave ikad zabeležene u zemlji, angažovale su i pravosuđe: Tri osobe u pritvoru na po 30 dana, zbog navodnog širenja lažnih informacija preko društvenih mreža. U slučaju osude, prete im kazne zatvora od šest meseci do pet godina. Istraga se vodi i protiv gradonačelnika Obrenovca. Proteklih nekoliko dana je bio optužen da je kasno pokrenuo evakuaciju grada. (…) U Austriji, pokrenutom akcijom Nachbar in Not (Sused u nevolji) za pomoć poplavljenim područjima, samo za nedelju dana je prikupljeno milion evra. To je saopštio austrijski javni servis ORF u četvrtak, a prenosi Standard.

A takođe austrijski Presse piše o masovnoj grobnici u Rudnici, na jugu Srbije. „Otkriveno je više desetina leševa, verovatno kosovskih Albanaca. U masovnoj grobnici je za sada pronađeno 17 kompletnih i četiri nekompletna tela. Pretpostavlja se da su to kosovski Albanci, koji su pokopani tokom rata (1998-99) u regionu južne Srbije, u blizini granice sa Kosovom. Iskopavanja se nastavljaju. Masovna grobnica je otkrivena u decembru, posle višegodišnjeg traženja. Iskopavanja su počela u aprilu, nakon što je srušena zgrada ispod koje se nalazila masovna grobnica. Sudeći po ranijim izveštajima medija, u grobnici se nalazi između 250 i 400 tela. Na osnovu izveštaja očevidaca, godinama se uzalud tražila navodna masovna grobnica, dok šest tela nije otkriveno i identifikovano pod temeljima zgrade koju je ubrzo posle rata na Kosovu podiglo jedno bivše državno preduzeće, verovatno da bi prikrilo tragove ratnih zločina….“

Screenshot von der TV-Sendung Evropuls auf Serbisch.

Evropuls, aktuelno izdanje

Opipajte sa nama puls Starog kontinenta!

VAŠ KOMENTAR

Svoje mišljenje o objavljenom članku, video prilogu ili foto galeriji, možete izneti i podeliti sa nama, na zvaničnoj Fejsbuk stranici naše redakcije, kao i na Gugl+ i Tviter profilu.